Opettajat

Emilia Jagat Prem Kaur Vasko-Kujala on Kundaliinijoogan Opettajakouluttaja (KRI, Professional Trainer), Tason 2 Kundaliinijoogaopettaja (KRI), Suggestoterapeutti (SHY ry), Kehoterapeutti, Enneagrammiohjaaja (EIF), Integraalipsykologian fasilitaattori (EWP), kokenut myynnin ja johdon konsultti, valtiotieteiden maisteri (HY) sekä Kehto Koulun perustaja ja pääopettaja. Emilia Jagat Prem on harjoittanut joogaa ja meditaatiota yli kaksikymmentä vuotta. Hän ohjaa säännöllisesti muun opetustyönsä lisäksi naisille suunnattuja työpajoja ja koulutuksia, joissa voi tutkia omaa femiiniä energiaansa lempeästi, hyväksyvässä ja rohkaisevassa ilmapiirissä. Emilia Jagat Prem ohjaa myös lapsia joogan ja muun henkisen työn merkeissä.

Tommi Charanpal Singh Kujala on Kundaliinijoogan Opettajakouluttaja (KRI, Professional Trainer), Tason 2 koulutettu Kundaliinijoogaopettaja (KRI), Karam Kriya -valmentaja, Enneagrammiohjaaja (EIF), Integraalipsykologian fasilitaatori (EWP), Elämäntaidon valmentaja (MB), kokenut yritysjohtaja ja kauppatieteiden maisteri (HKKK). Hän on Kehto Koulun perustaja ja pääopettaja. Tommi Charanpalin läsnäolo on voimakasta, ja hänen johdollaan harjoitusta tehdään itseä kuunnellen, omia rajoja kokeillen, täydellä sydämellä ja hengellä. Hän tekee myös henkistä valmennusta ja numerologisia konsultaatioita.

Opettajalta kysytään usein, mitä voin tehdä juuri nyt? Mistä minun kannattaa aloittaa?

Emilia Jagat Premin ehdotus: Sitoudu viideksi sekunniksi siihen, että annat ajattelun raueta. Sulje silmät. Hengitä kolme kerta tavallista syvempään sisään ja ulos, antaen mielen samalla levätä. Viiden sekunnin jälkeen, anna ajattelun tulla ja olla. Huomaa kuitenkin, että olit olemassa vaikka et ajatellut.

Huomaa että luovuutesi ja uudistumisesi kumpuaa tästä kohdasta. Palaa siihen uskollisesti uudestaan ja uudestaan. Hetkeksi kerrallaan.

Tommi Charanpalin vinkki: Kun aamulla heräät, laita kädet kasvoillesi, ja avaa silmät kämmeniisi. Anna omien käsiesi olla ensimmäinen asia, jonka näet unen jälkeen. Venytä itsesi pitkäksi, haukottele. Käytä kumpikin polvi vuorotellen rinnalle nostettuna kehon toisella puolella, anna alaselän kiertyä molemmin puolin. Hymyile ja nouse ylös.

Ota vihko, kirjoita 1 minuutin ajan lauseita, jotka alkavat: Tänään minä tarvitsen…, Tänään minä tarvitsen…, Tänään minä tarvitsen. Tee tätä muutaman viikon ajan. Tutki sen jälkeen muistikirjasi. Mikä toistuu?

Emilia Jagat Prem ja Tommi Charanpal ovat perustaneet Kehto Koulun vuonna 2011. He ovat ohjanneet retriittejä yhdessä vuosien varrella satoja kertoja. Lisäksi he ovat opettaneet yhteensä noin 5000 tuntia kundaliinijoogaa, noin 100 tuntia henkistä enneagrammia sekä tehneet satoja henkilökohtaisia valmennuksia asiakkaiden ja oppilaidensa kanssa. Heidän läsnäolonsa ja tietomääränsä ovat poikkeuksellisia. Henkisen opettajuuden lisäksi he ovat aivan tavallisia, perheellisiä, jalat maassa -olevia aikuisia ihmisiä.

Lisää Emilia Jagat Premistä ja Tommi Charanpalista löydät täältä.